zaterdag 13 november 2021

Sinterklaas kapoentje...

Hoi allemaal, 

Het was de afgelopen dagen een raadsel; Sinterklaas was nergens te bekennen op de Pakjesboot en de pieten zochten zich rot. Vrijdag verscheen Sinterklaas- nota bene een dag eerder dan gepland - al in Nederland! Gelukkig is de Sint terecht en konden we hem en zijn Pieten vandaag weer op tv bewonderen.  

Aan het Sinterklaasfeest heb ik fijne herinneringen. Het zetten van mijn schoen vond ik, naast pakjesavond, het allerleukst. De volgende ochtend ging ik altijd vol spanning naar beneden om te kijken wat voor lekkers er in mijn schoen zat. Marsepein is echt mijn favoriete snoepgoed. Mijn oma kocht dit, ondanks dat we Sinterklaas niet meer vierde, nog altijd voor ons. Helaas is zij een paar jaar geleden overleden, maar nog altijd koop ik rond deze tijd wat marsepein. Bepaalde tradities moet je in stand houden. 

Onderstaande cadeau tag heb ik gemaakt. Zoals je ziet schijnt de maan door de bomen en is Ozosnel ook weer van de partij. Hij staat naast een volle zak met cadeautjes. De kinderen hebben hun schoentjes gezet; een lekkere wortel voor Ozosnel en een wensenlijstje voor de Sint. Piet moet de schoenen vullen met lekkers, maar heeft het overal rondgestrooid. De tekst 'Sinterklaas kapoentje' vond ik erg toepasselijk. Aan de bovenkant heb ik wat jutte gebruikt en een gouden draad. 

Bij Scrappelyst vragen ze een cadeau tag. De tag stuur ik ook in bij Hobbyshop Daantje op FB, het thema is hier Sinterklaas. Omdat ik gebruik heb gemaakt van designpapier mag de tag ook meedoen bij Crafty hazelnut's. Bij Ally's Angels is het thema anything goes. 

Fijne avond! 

Groetjes, Natascha 

Gebruikte materialen: 

  • Marianne Design Collectables 'Eline's paard en eenhoorn' COL1408
  • Marianne Design Creatables 'forest trees' LR0556
  • Marianne Design Creatables 'maan' LR0500
  • Marianne Design Craftables 'big tag' CR1551
  • Marianne Design Craftables 'stitched waves & clouds' CR1361
  • Marianne Design Craftables 'presents bag by Marleen' CR1487
  • Marianne Design Craftables 'schoentje zetten by Marleen' CR1489
  • Marianne Design Clearstamps 'pietenpost by Marleen' CS1042
  • Marianne Design clearstamp en snijmal 'banners by Marleen' CS1058


3 opmerkingen:

  1. Supermooie sinterklaas kaartjes heb je gemaakt. Prachtig gewoon. En bepaalde tradities moet je gewoon in ere houden. Elk jaar denk ik: nu koop ik geen chocolade letters meer..... Maar wie weet ga ik toch wel weer overstag. groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Koselig juletag. Takk for du deltar hos scrappelyst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A great tag - thanks for joining us at Craftyhazelnut's Patterned Paper Challenge.

    Helen x

    BeantwoordenVerwijderen