maandag 8 juli 2024

Kerstkaart met een doorkijkje

Hallo allemaal, 

Het maken van verschillende kerstkaartjes is en blijft voor mij een uitdaging. Wanneer ik geen inspiratie heb dan ga ik tussen mijn mallen snuffelen, meestal komt er dan wel een idee. Ik vond de long backgrounds van Marleen, een mal die ik al wat langer heb maar nog nooit had gebruikt. Ik bedacht mij dat deze mal niet alleen leuk is als achtergrond, maar dat je hier ook een doorkijkje mee kan maken. Ik stanste een rechthoek uit en gebruikte deze mal voor het maken van het doorkijkje. Het kraft karton vond ik nog wat saai dus ik heb deze een houtlook effect gegeven met de embossing folder van Altenew. Op de basiskaart plakte ik de XL bomen van MD en verhoogd met 3d tape plakte ik daar het doorkijkje op. Hierna plakte ik een laag sneeuw overheen en kreeg het hertje een mooi plekje in dit landschap. Een ander kaartje dan ik normaal maak, maar wel geslaagd toch? 

Deze kaart wil ik insturen bij Jingle Belles (embossing) en bij Angela’s hobbycorner op FB (kerst). 

Groetjes, Natascha

Gebruikte materialen: 

  • Marianne Design Collectables 'Eline's deer family' COL1535
  • Marianne Design Craftables 'long backgrounds by Marleen' CR1543
  • Marianne Design Craftables 'sneeuwklokjes by Marleen' CR1490 (sneeuwhoopje)
  • Marianne Design Craftables 'slimline grass-horizon-clouds' CR1583 (sneeuw) 
  • Marianne Design Craftables 'punch die ice crystals' CR1335
  • Marianne Design Creatables 'forest XL' LR0772 
  • Marianne Design Clearstamp en snijmal 'banners by Marleen' CS1058
  • Marianne Design Clearstamp 'hallo winter by Marleen' CS1036
  • Carlijn Design 'A6 rechthoeken' CDSN-0103
  • Altenew embossing folder 'Tree bark -3D' ALT6664

2 opmerkingen:

  1. Cute cute cute ... love the woodgrain ... so glad you got EMBOSS-able with us at Jingle Belles.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What an incredibly lovely card and a fabulous use of that beautiful embossed woodgrain as a frame! So happy you could join our EMBOSS-able Dream at Jingle Belles!

    BeantwoordenVerwijderen