zondag 11 oktober 2020

Caleidoscoop kaart

Zoals ik in mijn vorige post al schreef is het echt weer om te knutselen. Terwijl mijn vriend Formule 1 kijkt, heb ik mij weer teruggetrokken op mijn knutselkamer. Op de blog van Lift Challenge staat een super leuke uitdaging. Het is de bedoeling dat je een kaart maakt met alleen maar vormen van cardstock. Een klein detail zoals een stempel, sequens ed. is wel toegestaan, maar het is de bedoeling dat de kaart zo CAS (Clean And Simple) blijft. Dit is pas echt een uitdaging omdat ik normaal nooit zulke kaartjes maak! 

In mijn knutselkast vond ik de caleidoscoop mallen van Spellbinders. Ik heb deze al een hele tijd geleden gekocht maar nog nooit wat mee gedaan. Herkennen jullie dit, van alles kopen maar nooit of lange tijd niet gebruiken? Ik heb uiteindelijk gekozen voor de hexagon mal. Het zijn drie verschillende soorten die een leuk (caleidoscoop) effect geven wanneer je deze op elkaar plakt. Mijn moeder heeft in haar jeugd een echte caleidoscoop gehad, als je aan het apparaat draaide dan vielen de gekleurde stukjes in allerlei leuke vormen. Vroeger vond ik het ook leuk om hier mee te spelen, deze kaart doet mij hier aan denken. 

Ik heb er voor gekozen om met de mallen in het wit, lichtblauw en donderblauw cardstock uit te stansen en vervolgens tegen elkaar aan op grijs cardstock te plakken. Het was wel een gedoe en doordat de onderdelen zo smal zijn zaten mijn vingers helemaal onder de lijm. Gelukkig is dit niet zichtbaar op de kaart. Omdat ik de kaart toch wel erg 'clean and simple' vond heb ik nog een wit draad met een kleine tag met hierop de tekst 'hoera' om de kaart gedaan. Het grijze cardstock heb ik vervolgens op een wit basis kaartje geplakt met 3d foam. Wat vinden jullie van deze kaart? Zelf moet ik er nog even aan wennen. 

Fijne zondag! 



Gebruikte materialen: 

  • Marianne Design stamp en die set 'mini labels NL' CS1028
  • Caleidoscoop mal van Spellbinders
  • Cardstock van de Action en de Boekenvoordeel
  • Stamp easy tool van Vaessen Creative
  • Zwarte Stazon inkt
  • 3d foam 
  • Wit bakers twine van de Action 

5 opmerkingen:

  1. Heel apart het effect van deze stans en wat een werk om dat allemaal zo op een kaart te verwerken Natascha. Mooi om de kleuren rustig te houden.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Natascha,
    ik weet het ook nog van vroeger als kind, dat ik dan zo'n caleidoscoop kreeg. Dan dacht je dat het een verrekijker voor 1 oog was en dan zag je van alles als je aan het voorste stuk draaide. En als ik jouw kaart zie dan klopt het!
    Heel leuk bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig die kaart en dat labeltje en touwtje maakt het helemaal af. Leuke stans heb je gebruikt, wat een gepriegel zeg! groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gaaf effect om deze zo op elkaar te plakken in verschillende kleuren! Heel tof gedaan.
    En ja, heel herkenbaar om dingen te kopen en vervolgens pas maanden later te gebruiken hihi maar soms moet er gewoon een idee in je hoofd komen en ja soms heb je ook een miskoop. ik kan heelrijk genieten van nieuwe spulletjes ;-)
    Dank je wel voor het meedoen met de Lifttchallenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kaart met deze mal, en zeker een mooi en apart effect door het te layeren! Heb je vast (hopelijk) opgeplakt met een lijm pen, maar dan nog krijg je lijm aan je vingers. En ja hoor, ook hier herkenning, ik vind soms dingen... Erg!! Maar ja, wat Cornelie zegt, soms een miskoop want toch niet je ding. Dank je wel voor het meedoen, Natascha!

    BeantwoordenVerwijderen