woensdag 25 september 2024

Waxinelichthouder

Hallo allemaal, 

Aan het begin van de maand plaatst Marianne Design op haar site altijd de nieuwe collectie. Ik kan mij hier ontzettend op verheugen. Ik bekijk wat ik ga bestellen en de eerste knutselideeën vormen zich dan al in mijn hoofd. Toen ik de layout autumn leaves van Marleen zag moest ik denken aan de knutseluurtjes op de basisschool en het maken van waxinelichthoudertjes met vliegerpapier. Toen ik de mal ontving bleef het idee maar rondspoken en tja dan moet je het gewoon gaan proberen. 

Ik stanste de mal twee keer uit, ik zorgde ervoor dat de strook papier aan elkaar bleef zitten. Achter de blaadjes plakte ik verschillende kleuren vellum, vliegerpapier had ik helaas niet maar dit geeft hetzelfde effect. Hierna plakte ik de twee uiteinden aan elkaar zodat het rondje ontstond. Het versieren kon beginnen en ik nodige een aantal bosdiertjes van Eline uit. Ook de mooie gekleurde herfstbladeren, paddestoelen en pompoenen konden niet ontbreken. 

Maar toen kwam de volgende uitdaging; hoe ga je dit nu mooi op de foto zetten? Normaal gebruik ik een fotostudio en heb ik twee lampjes die zorgen voor een goede belichting. Dat werkt normaal perfect maar niet als je een brandend waxinelichtje in je creatie wil zetten waardoor er teveel licht is. De foto's zijn ook niet zo leuk geworden omdat je het geheel niet ziet. We besloten om een video op te nemen, maar hoe zorg je er dan voor dat je het rond kan draaien? Een draaiplateau hebben we niet, maar wel een drumkruk haha. Onder de waxinelichthouder plaatste we een wit bord en (langzaam) draaien maar! 

Wat vinden jullie van mijn creatieve uitspatting en onze opname kunsten haha ;) 

Deze creatie wil ik insturen bij: Creaties Suzan op FB (herfst), Inspiration station challenge (ik raakte geïnspireerd door de hersftkleuren; geel, groen en oranje), 4 season (bingo: blaadjes, pompoen en paddestoel) en GCC (herfst). 

Groetjes, Natascha 



Losse foto's: 







Gebruikte materialen: 
  • Marianne Design Collectables 'Eline's happy hedgehog' COL1516
  • Marianne Design Collectables 'Eline's deer family' COL1535
  • Marianne Design Collectables 'Eline's vosjes' COL1474
  • Marianne Design Collectables 'Eline's squirrel and skunk' COL1500
  • Marianne Design Collectables 'Eline's slakken familie' COL1526
  • Marianne Design Collectables 'Eline's wasbeer' COL1472 (grote pompoen)
  • Marianne Design Craftables 'garden tools by Marleen' CR1541
  • Marianne Design Craftables 'punch die-halloween' CR1450 (spin met web)
  • Marianne Design Craftables 'punch die-autumn' CR1420 (kleine pompoenen) 
  • Marianne Design Craftables 'slimline grass-horizon-clouds' CR1583
  • Marianne Design Craftables 'paddenstoelen by Marleen' CR1603 
  • Marianne Design Creatables' herfstbladeren' LR0775
  • Marianne Design Creatables 'paddestoel XL' LR0770
  • Marianne Design Creatables 'bos XL' LR0772 (kleine blaadjes) 
  • Marianne Design Creatables 'layout autumn leaves by Marleen' LR0878

1 opmerking: