vrijdag 17 mei 2024

Kerstkaart met meerdere vouwen

Hallo allemaal, 

Hebben jullie vorige week ook gekeken naar het noorderlicht? Het zien van het noorderlicht staat hoog op mijn Bucketlist en hoe bijzonder is het dan als je het in Nederland kan spotten? Ik heb een Aurora app op mijn telefoon en toen ik op Facebook de eerste berichten binnen kreeg dat het noorderlicht gespot was, zijn we meteen in de auto gesprongen en naar een donker stuk gereden. Gelukkig is dat hier redelijk dichtbij te vinden. Samen in de auto en door de camera kijkend spotte we rond een uur of 11 een vage roze gloed. We dachten dat dit niets was, maar achteraf bleek dit toch echt wel het begin van het noorderlicht. We zijn gelukkig blijven wachten want tussen half 1 en 1 uur hebben we prachtige foto's kunnen maken. De roze, blauw/paarse en groene lucht is hierop zichtbaar en zelfs de zogenaamde pilaren waren te zien. Helaas was het niet zichtbaar met het blote oog, dus kan ik het niet helemaal van mijn bucketlist afstrepen. Moeten we toch maar een keer die mooie reis naar Lapland of Noorwegen gaan maken. 

Door het noorderlicht geïnspireerd maakte ik onderstaand kerstkaartje (model is van Marleen van der Most). De heer Vos heeft kerstcadeautjes gekocht en heeft deze ingeladen, hij rijdt door de sneeuw terug naar huis. Het is al donker en de lucht kleurt mooi paars. Zou dit het begin zijn van het Noorderlicht? Zoals jullie kunnen zien sneeuwt het nog altijd flink. Achter zijn auto duikt Rudolph op, zou meneer Vos hem nog hebben gespot? 

Deze kerstkaart wil ik insturen bij 52 weeks to Christmas (kerstkaart met meerdere vouwen), GCC (glitter en bling, ik heb glitterpapier gebruikt achter de huizen, de maan, voor de besjes op de hulst, de lantaarnpaal, de koplampen en op Rudolph), Creatief met Angela’s hobbycorner op FB (funfold card) en bij Girlz Creative Christmas Challenge (die cut). 

Groetjes, Natascha 




Gebruikte materialen:
  • Marianne Design Collectables 'auto by Marleen' COL1515
  • Marianne Design Collectables' Eline's vos' COL1474
  • Marianne Design Collectables 'Eline's rendier' COL1461
  • Marianne Design Collectables 'Eline's baby konijntjes' COL1463 (pootjes vos) 
  • Marianne Design Collectables 'Eline's Santa and mrs claus' COL1517 (zak met cadeautjes)
  • Marianne Design Creatables 'straatlantaarn' LR0724
  • Marianne Design Creatables 'horizon Amsterdam' LR0494
  • Marianne Design Craftables 'dennenbomen by Marleen' CR1602
  • Marianne Design Craftables 'trees by Marleen' CR1483
  • Marianne Design Craftables 'sneeuwklokjes by Marleen' CR1490 (sneeuwhoopjes) 
  • Marianne Design Craftables 'punch die holy' CR1476
  • Marianne Design Craftables 'punch die ice crystals' CR1335
  • Marianne Design Craftables 'punch die bows' CR1434
  • Marianne Design Craftables 'slimline grass-horizon-clouds' CR1583 (sneeuw) 
  • Marianne Design Craftables 'bendy card' CR1402 (maan) 
  • Marianne Design Clearstamp 'hello winter by Marleen' CS1037

6 opmerkingen:

  1. Wat een topkaart !!!!
    groeten Ineke
    DT52wTC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, superleuk, wat heb je weer een geweldige kaart gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

  3. Mooie kaart, Natascha. En wat een bof dat je bij jullie in de buurt vrij snel een donkere omgeving hebt, dat is bij ons lastiger, dus helaas ging het (weer) aan me voorbij. Het is bij mij ook een bucketlist dingetje. Ik was in april in Finland en had hoop dat ik het daar zou zien, maar toen er veel kans was was het ook bewolkt en sneeuwde het...
    Ik ben heel benieuwd naar jouw foto's!
    Bedankt voor je deelname aan onze uitdaging deze maand.
    Groetjes
    Jantine DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your card is very lovely Thanks for joining us at Girlz Creative Christmas Challenge

    Oh, wat een mooie kerstkaart. Heel tof. Leuk dat je meedoet met onze challen bij Girlz Creative Christmas.
    Creatieve Groetjes Claudia

    Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
    You tube:Claudia's Kaartjes
    Blog:Claudia's Kaartjes
    Challenge blogs:
    Girlz Creative Christmas 
    Girlz makes Guyz Cards
    Girlz creative crafts
    Creative sketchy girls

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo wat een super gave kaart is dit. De auto, het eland het is echt geweldig mooi. Bedankt dat je meedoet bij 52WTC. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Stunning card. Well done Thanks for entering you card at Girlz Creative Crafts
    Geweldig toffee kaart Leuk dat je meedoet met onze challenge bij Girlz Creative Crafts
    Creatieve Groetjes Claudia

    Mijn FB groep: Claudia's Kaartjes
    You tube:Claudia's Kaartjes
    Blog:Claudia's Kaartjes
    Challenge blogs:
    Girlz Creative Christmas 
    Girlz makes Guyz Cards
    Girlz creative crafts
    Creative sketchy girls

    BeantwoordenVerwijderen