vrijdag 24 november 2023

Pietenpost: kaart met bijpassende envelop en lekkers

Hallo allemaal, 

Zelf vieren we sinterklaas niet, maar ik vind het wel leuk om er iets mee te doen. Dit jaar speel ik een keertje zelf voor Sinterklaas, of is het knutselpiet? Ik besloot een brievenbuspakketje te maken met wat sinterklaas snoepgoed en op te sturen naar twee lieve mensen. Het lekkers heb ik in stijl ingepakt/ versierd. Van een paar cadeautjes heb ik foto's gemaakt, die kunnen jullie hieronder zien. In het pakketje zit ook een bijpassende kaart met daarin een gedichtje voor de ontvangers. Bij deze kaart hoort natuurlijk ook een envelop die in stijl is versierd, zo is het echte pietenpost. 

Op de grote a4 kaart kunnen jullie zien dat Sinterklaas zijn leesbril op heeft gezet en in het grote boek kijkt. Hij checkt of ze wel bij het juiste huis staan om de bewoners eens goed te verwennen met lekkers. Hier en daar zien jullie al wat cadeautjes, chocolade letters-en munten liggen. Ozosnel wacht geduldig. Hij weet dat het allemaal niet meer zo snel gaat, braaf houdt hij de staf van Sinterklaas vast. Voor Ozosnel ligt al hooi en wortels klaar, daar verheugt hij zich op. Als ze straks maar niet het verlanglijstje vergeten!

In het pakketje zit o.a. een versierde chocolade munt en Ozosnel steelt de show. Ieder jaar zie ik deze langskomen en wilde dit ook een keertje zelf doen. Op het pakje waar een chocoladeletter in zit heb ik een pietje met staf geplakt. Aan het touwtje bungelen ook wat chocolade letters, dat vond ik wel toepasselijk. Ook het andere lekkers moest natuurlijk in het thema versierd worden; de huisjes, een staf, een echte pieten veer en bijpassende teksten maken het helemaal af. 

De kaart stuur ik in bij de extra challenge van De Egel op Facebook en bij Knutsels en Kadootjes waar de opdracht hoe toepasselijk ook knutsels en kadootjes is. Ik koos voor de laatste optie en stuur mijn foto van de versierde cadeautjes in, ik hoop dat dit aan de challenge voldoet. 

Groetjes, Natascha


Gebruikte materialen voor de kaart: 

  • Marianne Design Collectables 'Eline's paard en eenhoorn' COL1408
  • Marianne Design Collectables 'books by Marleen' COL1529
  • Marianne Design Collectables 'Eline's Santa and mrs claus' COL1517
  • Marianne Design Collectables 'doctor's set by Marleen' COL1523 (bril) 
  • Marianne Design Craftables 'presents bag by Marleen' CR1487 (strikje op de zak) 
  • Marianne Design Craftables 'hay by Marleen' CR1636
  • Marianne Design Craftables 'schoentje zetten by Marleen' CR1489
  • Marianne Design Craftables 'Sinterklaas set by Marleen' CR1526
  • Marianne Design Craftables 'presents by Marleen' CR1488 (strik op krans) 
  • Marianne Design Craftables 'tekst labels' CR1605
  • Marianne Design Craftables 'vegetable garden' CR1393 (wortels) 
  • Marianne Design Craftables 'slimline grass-horizon-clouds' CR1583
  • Marianne Design Clearstamps 'sinterklaasliedjes en zo' CS1113
  • Studio light 'winter garden-front door' SL-WG-CD152 
  • Carlijn Design 'cirkels' CDSN-0122 (de twee kleinste ronde cirkels voor de krans) 
  • Baksteen papier van de Action 



Gebruikte materialen voor de envelop: 
  • Marianne Design Craftables 'Sinterklaas set by Marleen' CR1526
  • Marianne Design 'forest trees' LR0556
  • Marianne Design 'pieten by Marleen' LR0739
  • Marianne Design Creatables 'horizon Amsterdam' LR0494
  • Marianne Design Clearstamps 'sinterklaasliedjes en zo' CS1113
  • Marianne Design Clearstamps 'pietenpost by Marleen' CS1042

Het (versierde/ingepakte) lekkers: 







1 opmerking:

  1. Zo wat ben jij goed bezig geweest, wat een prachtige geheel heb je gemaakt, je bent echt aan de knutsel geweest. En met die mooi verpakte kadootjes zal je zeker twee mensen heel blij maken. Zo lief...Bedankt dat je meedoet bij K&K. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen