vrijdag 13 oktober 2023

Griezelig kaartje

Hallo allemaal, 

Vandaag laat ik jullie weer een verhaaltjes kaart zien. Het idee zat al even in mijn hoofd en vandaag heb ik de kaart afgemaakt. Normaal ben ik geen fan van Halloween, maar voor de schattige malletjes van Eline maak ik een uitzondering. 

Ik vouwde een kraft A4-vel door de helft en ronde de hoekjes met mijn pons af. Hierop plakte ik een stuk gemarmerd papier wat ik ooit van mijn schoonmoeder heb gekregen en een stukje gras. Het kasteel moest een extra duister uiterlijk krijgen dus deze werd zwart. Achter de ramen heb ik een stukje oranje papier geplakt, zo wordt het nog spookachtiger. De maan kreeg ook een plekje op de kaart (gelukkig geen volle maan, want dan waren er vast meer engerds tevoorschijn gekomen). Toen was het eindelijk tijd om het tafereeltje te gaan maken. 

De zwarte kat vliegt op zijn bezem rond het kasteel, op deze manier kan hij alles goed in de gaten houden. Vanuit zijn ooghoek ziet hij iets op zijn bezem kruipen. Waaaah het is een spin! De kat valt van schrik naar beneden, maar kan zich gelukkig nog net vastgrijpen aan de bezem. Er waait een stevige wind, dat is te zien aan de ronddwarrelende blaadjes. Hopelijk kan de kat zich goed vasthouden en kan hij zonder kleerscheuren landen. Het gerucht gaat dat het in het kasteel spookt en dat geloof ik inmiddels ook wel. Als je goed kijkt zie je er een paar zweven. Het muisje heeft zich verkleed als vogelverschrikker (idee van Crea_Beppie) en houdt zijn lantaarn stevig vast, hij hoopt zo de spoken te verjagen. Ook de pompoen met de enge wiebel ogen maken hem bang. De slak maakt zich niet zo druk, als het te eng wordt kruipt hij gewoon weg in zijn huisje. 

Deze creatie wil ik insturen bij: HobbyVision (herfst), Hobbyshop Veldmaat (herfst), 'T boekensteuntje daagt je uit op FB (verwerk minstens drie woorden uit het lijstje, ik koos voor: gras, dier, paddestoel, bladeren en pompoen), De Egel extra challenge op FB (Halloween) en Carlin's kaartenparadijs (iets met de letter L, ik koos voor leaf). 

Fijn weekend! 

Groetjes, Natascha 


Gebruikte materialen: 

  • Marianne Design Collectables 'Eline's kittens' COL1454
  • Marianne Design Collectables 'Eline's muis' COL1437
  • Marianne Design Collectables 'Eline's slak' COL1526
  • Marianne Design Collectables 'Eline's Halloween' COL1473
  • Marianne Design Collectables 'dokters set by Marleen' COL1523 (jasje van de muis) 
  • Marianne Design Collectables 'bloempot huisje by Marleen' COL1527 (lantaarn) 
  • Marianne Design Collectables 'Eline's squirrel and skunk' COL1500 (voetjes muis) 
  • Marianne Design Collectables 'Eline's wasbeer' COL1472 (pompoen waarop de muis zit) 
  • Marianne Design Collectables' Eline's cat accessoires' COL1486 (kleine muis) 
  • Marianne Design Collectables 'vogelverschrikker by Marleen' COL1533 (kraaien en hooi hoofd muis). 
  • Marianne Design Creatables 'Tiny's paddenstoelen' LR0623 (mos bij slak) 
  • Marianne Design Creatables 'bos XL' LR0772 (kleine blaadjes) 
  • Marianne Design Craftables 'hay by Marleen' CR1636
  • Marianne Design Craftables 'pompoenen by Marleen' CR1608
  • Marianne Design Craftables 'paddenstoelen by Marleen' CR1603
  • Marianne Design Creatables 'autumn leaves' LR0775
  • Marianne Design Craftables 'punch die halloween' CR1450 (spinnen en web op kasteel) 
  • Marianne Design Craftables 'slimline grass-horizon-clouds' CR1583 (gras)
  • Marianne Design Craftables 'bendy card' CR1402 (maan) 
  • Avec creative/ Action 'kasteel' nr.2573199
  • Hoekpons van Vaessen Creative

5 opmerkingen:

  1. Nou dat is een kaartje met een verhaal! Heel leuk in elkaar gestoken en een prachtig en kunstig tafereeltje.
    Bedankt dat je meedoet met de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk!
    De zwarte kat heeft geluk op vrijdag de 13e😉.
    Ik hou van verhaaltjes bij een kaartje!
    Fijn weekend,en ik vlieg weg met mijn bezemsteel
    Zorg meegenomen door de wind.
    Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ging iets helemaal niet goed,dit moest er staan sorry
    Super leuk!
    De zwarte kat heeft geluk op vrijdag de 13e😉.
    Ik hou van verhaaltjes bij een kaartje!
    Fijn weekend,en ik vlieg weg met mijn bezemsteel
    Zorg meegenomen door de wind.
    Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo'n griezelig tafereeltje, past bij deze tijd van 't jaar.
    Heel mooi gemaakt.
    Bedankt voor je deelname aan onze 'L' challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen