vrijdag 4 februari 2022

Valentijnskaart met snoephartjes


Hoi allemaal, 

Er zijn diverse challenges met het thema liefde/valentijn. Ik ben hier normaal niet zo van en om nu meerdere kaarten met dit thema te maken zag ik niet zo zitten. Ik besloot om op Pinterest te kijken voor wat inspiratie en ineens zag ik een leuke inpak tip: stop geld in een cellofaanzakje met wat confetti. Zo ontstond al snel het idee voor een valentijnskaart met lekkere snoep hartjes. 

Ik heb wit a4 karton gepakt en hier een stuk van 21x16 cm afgesneden (ligt er wel aan hoe groot je cellofaanzakje is). Om de vouwrand te maken ril je op 2,5 cm vanaf de bovenzijde. Nadat ik deze omgevouwen had heb ik hier nog een zwarte strook op geplakt. Bij Scrap&Co (FB) is het thema: zwart, wit en één accentkleur (in mijn geval roze). Daarom heb ik alleen gebruik gemaakt van deze kleuren, zelfs de snoepjes zijn in stijl;). Het zakje wilde ik graag rechts hebben waardoor ik aan de linkerkant nog een leuke creatie kon maken. Ik koos voor de pandabeer want deze past perfect in het zwart/wit thema. Hier en daar heb ik nog wat hartjes geplakt. Omdat je op sommige plekken nog door het zakje heen kan kijken besloot ik om hier hartjes papier achter te plakken. Het zakje met de snoepjes heb ik als laatste opgeplakt, ik heb hiervoor dubbelzijdig tape gebruikt. De zwarte vouwrand bleef hierna open staan. Ik vond het zonde om hier ook dubbelzijdig tape op te plakken, want als je het zakje eraf wilt halen is de kans groot dat de hele kaart scheurt. Ik besloot om een klein knijpertje op de strook te doen en dit loste het probleem op. Inmiddels ben ik ook al aan de slag gegaan met een paaszakje, deze show ik jullie een andere keer. Het is super simpel om te maken maar het effect is echt heel leuk vind ik zelf! 

Deze creatie stuur ik in bij: Creaties Suzan (FB, thema liefde), Hobbyschop Veldmaat (valentijn), Double D challenges (hearts), Creative inspirations (with love) en bij Knutsels en Kadootjes (liefde). 

Fijn weekend! 

Groetjes, Natascha

Gebruikte materialen: 

  • Marianne Design Collectables 'Eline's pandabeer' COL1409
  • Marianne Design Creatables 'van harte en ballon' LR0625 (roze hart bij panda, tuitje eraf geknipt)
  • Marianne Design Creatables 'layout mal' LR0568 (grote hart op zwarte strook)
  • Marianne Design Creatables 'layout a6' LR0730 (kleine hartjes)
  • Marianne Design Craftables 'stitched waves & clouds' CR1361
  • Marianne Design clearstamp en snijmal 'banners by Marleen' CS1058
  • Marianne Design clearstamps 'Eline's cute animals- bunnies' EC0178 (tekst: for you)
  • Gewonnen stempel met de tekst: i love you 
  • Knijpertje, cellofaanzakje en papier met hartjes van de Action 
  • Snoephartjes 

12 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heel lief en gezellig uit, leuk bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk met die snoep hartjes er leuk gedaan.
    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So creative! Thanks so much for joining in the fun at our Double D ‘Hearts’ challenge! Good Luck and we hope you’ll come back often.
    Darlene
    DOUBLE D Challenge Blog
    DAR’S CRAFTY CREATIONS

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dit is zo gaaf en de kleurtjes zijn ook perfect hiervoor.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super cute Valentine! Thank you for joining our challenge at Double D!
    Diane DD DT {Nellies Nest}
    {Double D}

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow you got the hearts on your card and a sweet surprise too. So creative and someone will enjoy this card. Thanks for joining us at Double D Challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk gemaakt en ik krijg nu trek in een hartjessnoepje!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg leuke creatie.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatje samen met de snoepjes. Dank je wel voor je deelname bij Hobbyshop Veldmaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kaart met de panda en snoepjes, de liefde spat ervan af!
    Bedankt voor je deelname aan onze challenge bij Knutsels en Kadootjes.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee om de snoepjes te gebruiken samen met de schattige panda. Bedankt dat je mee doet bij K&K. Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super leuke snoepjes kaart, Natascha.
    Dank je wel voor je deelname bij Hobbyshop Veldmaat.
    Groetjes Renate DT

    BeantwoordenVerwijderen