vrijdag 15 september 2023

Complementaire kleuren in the pocket

Hallo allemaal, 

Bij De Egel loopt nu een challenge waarbij ze vragen om complementaire kleuren te combineren. Je kiest een kleur in de buitenring en de kleur van het binnenwiel dat daarbij hoort. Een klein beetje wit mag je op je kaart verwerken, maar de twee gekozen hoofdkleuren moeten duidelijk zichtbaar blijven. Dat vond ik toch wel een hele uitdaging, meestal zijn mijn kaarten erg kleurrijk. 

Bij Knutsels en Kadootjes vragen ze een pocket op de kaart. Meteen dacht ik aan de broekzak mal die ik onlangs bij een opheffingsuitverkoop goedkoop heb kunnen kopen. Ik koos voor blauw en oranje als complementaire kleuren. De basis van de kaart maakte ik weer met behulp van de mal van Carlijn Design. Daarop matte ik een stukje oranje papier nadat ik deze geëmbost had. Dit vond ik een leuk effect geven en vervangt een beetje het gebrek aan designpapier. De blauwe broekzak plakte ik met behulp van 3d-tape verhoogd op en in het zakje schoof ik 20 euro. Met hempcord spande ik onderin de kaart een draadje. 

Waxzegels vind ik erg leuk om op de kaart te verwerken en ik besloot iets nieuws uit te proberen. Ik maakte er namelijk een knoop van! Met behulp van de solid stempel maakte ik in de wax een afdruk. Met behulp van mijn gaatjes tang ponste ik er twee gaatjes in (wanneer de wax hard is). Door de twee gaatjes haalde ik het stukje hemcord en ik maakte er uiteindelijk een strikje in. Het kaartje vond ik nog wat saai, dus ik nodigde een wit hondje uit om over de rand van de broekzak heen te gluren en het geld te bewaken;) Van de overgebleven wax maakte ik nog wat druppels, deze plakte ik rechtsboven op de kaart en op het strikje van de hond. 

Deze kaart stuur ik ook in bij Allsorts challenge, het thema is anything goes/ die cuts. 

Groetjes, Natascha

Gebruikte materialen: 

  • Marianne Design Collectables 'Eline's honden' COL1464
  • Marianne Design Craftables 'broekzak' CR1627
  • Marianne Design Clearstamp en snijmal 'banners by Marleen' CS1058
  • Marianne Design Embossing folder 'Marjoleine's stripes' DF3456
  • Marianne Design clearstamp 'volgend level' CS1097
  • Carlijn Design 'A6 rechthoeken' CDSN-0103
  • Carlijn Design 'waxzegel solid' CSWX-0013
  • Hempcord 

7 opmerkingen:

  1. So very sweet and a wonderful colour combo of navy and gold. Thanks for taking part at Allsorts and using the die cuts option too.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. How sweet is this with the little doggie, many thanks for sharing at Allsorts and using the die option.

    B x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is wonderful and so cute! Love the pocket! Thanks so much for sharing with us at Allsorts challenge this week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk zoals je deze challenges gecombineerd hebt Natascha. Grappig dat koppie zo uit de pocket. Dank je wel voor je deelname aan de challenge bij De Egel.
    Lieve groetjes Miranda dt De Egel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele leuke pocket-kaart, grappig hoe dat hondje erbovenuit piept!
    Bedankt voor je deelname aan onze challenge bij Knutsels en Kadootjes.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie strakke kaart! En een heel leuk pocket!
    Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Lieve groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat mooi geworden, prachtig hoe je alles met elkaar gecombineerd hebt en het gebruik van wax op de kaart. Dank je wel voor jouw bijdrage aan de Egel. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen