vrijdag 22 december 2023

Seizoenschilderij: winter

Hallo allemaal, 

Afgelopen jaar liet ik jullie iedere maand een pagina uit de DIY kalender van Eline zien. Het maken van deze pagina's vond ik echt een feestje en ik vond het jammer dat dit na 12 maanden stopte. Om toch leuke tafereeltjes te maken bedacht ik iets anders. Bij de start van het desbetreffende seizoen laat ik jullie een bijpassend schilderijtje zien. Het lijstje zet ik vervolgens neer op mijn knutselkamer, zo kan ik er zelf extra lang van genieten. 

Op 22 december start de astronomische winter, dit is ook gelijk de kortste dag en vanaf nu krijgen we elke dag weer een beetje extra zonlicht. Op mijn schilderijtje zien jullie meneer Ed. Het is koud dus hij heeft zich warm aangekleed met een dikke winterjas en muts. Hij heeft zojuist cadeautjes gekocht en een kerstboom opgehaald. Hij rijdt door de sneeuw, de afgelopen dagen is er een flink pak gevallen en nog altijd sneeuwt het licht. Hij moet goed sturen om de sneeuwpop en de beer te ontwijken, hij hoopt dat zijn winterbanden voor voldoende grip zorgen. Het rendier bekijkt het allemaal vanaf een afstandje en geniet van het koude weer. 

Deze creatie stuur ik in bij de extra challenge van De Egel op Facebook (winter). 

Groetjes, Natascha 


Gebruikte materialen: 

  • Marianne Design Collectables 'Eline's Santa and mrs claus' COL1517
  • Marianne Design Collectables 'Eline's rendier' COL1461
  • Marianne Design Collectables 'Eline's sneeuwpop' COL1413
  • Marianne Design Collectables 'Eline's arctic bear' COL1502
  • Marianne Design Collectables 'Eline's kerstboom' COL1459
  • Marianne Design Collectables 'Eline's kleding' COL1438 (muts)
  • Marianne Design Collectables 'doctor's set by Marleen' COL1523 (bril)
  • Marianne Design Collectables 'auto by Marleen' COL1515
  • Marianne Design Creatables 'tree log' LR0680
  • Marianne Design Craftables 'trees by Marleen' CR1483
  • Marianne Design Craftables 'dennenbomen by Marleen' CR1602
  • Marianne Design Craftables 'sneeuwklokjes by Marleen' CR1490
  • Marianne Design Craftables 'cadeautjes by Marleen' CR1488
  • Marianne Design Craftables 'punch die hulst' CR1476
  • Marianne Design Craftables 'slimline grass-horizon-clouds' CR1583
  • Marianne Design Craftables 'punch die ice crystals' CR1335
  • Marianne Design Craftables 'chain of snowflakes' CR1574
  • Rhine stones SoLow
  • Schilderij Ikea Hovsta

Geen opmerkingen:

Een reactie posten