zaterdag 10 december 2022

Proficiat, 40 jaar getrouwd!

Hallo allemaal, 

Mijn schoonouders zijn 40 jaar getrouwd en dit bijzondere jublieum moet natuurlijk gevierd worden! Het leek mijn vriend en schoonzus leuk om een blijvend cadeau te geven, ze kozen voor een familie fotoshoot.  Na de fotoshoot mogen mijn schoonouders een foto uitkiezen die we dan laten afdrukken op groot formaat. Ik mocht een bon maken zodat zij het cadeau volgend jaar kunnen verzilveren. 

Ik herinnerde me dat ik eerder een cadeaukaart had gemaakt, het model vond ik destijds via Pinterest en is van Helene den Breejen. Allereerst heb ik de basis van de cadeaukaart gemaakt en beplakt met groen design papier. Op de voorkant heb ik de duiven in een krans met bloemen geplakt. De gouden ringen en de tekst 'proficiat 40 jaar getrouwd' kunnen natuurlijk niet ontbreken. Om het geheel nog feestelijker te maken heb ik een paar rhinestones toegevoegd. Als je de kaart openklapt komen er drie flapjes tevoorschijn. De bovenste flap heb ik simpel gehouden, het leek mij leuk om het speciale jubileum nogmaals te benoemen. Op de middelste flap heb ik een pocket gemaakt waar de cadeaubon in komt. Ik vond in mijn kast een filmrol stans en vond deze heel toepasselijk. Het was vervolgens nog wel een heel gepuzzel om er een tafereeltje in te krijgen. Ik wilde graag een familieportret maken, maar de ruimte was hiervoor te beperkt. Daarom is het een 'foto' van een bruidspaar geworden. Op de achterkant van de bon heb ik ook een filmrol geplakt, in de filmrol schrijven we de inhoud van het cadeau. Op de laatste flap zie je een leeg stukje papier, hierop hebben we later onze felicitaties geschreven. De cadeaukaart heb ik vervolgens in een cadeauzakje verpakt. 

Mijn vriend en ik hadden ook nog een klein aardigheidje meegenomen. De boeketten in de winkel vonden wij niet mooi en bijna alles is nu op de kerst gericht, daarom kochten we een mooie witte helleborus. Deze kan nu ook binnen gezet worden. Omdat het een vaste plant is kan hij na de bloei in de tuin of in een pot gezet worden, zo hebben ze er nog jaren plezier van. Om de plant ook feestelijk aan te kleden heb ik een plantensteker gemaakt. Deze zie je helemaal onderaan de blog. Deze plantensteker wil ik graag insturen bij KIC (thema: alles behalve een kaart). Bij Angela's hobbycorner op FB is het thema romantisch, hier kunnen beide creaties aan mee doen. 

Groetjes, Natascha





Gebruikte materialen cadeaukaart: 
  • Marianne Design Collectables 'Eline's muizen familie' COL1437
  • Marianne Design Collectables 'snow globe' COL1362 (rondje onder krans duiven)
  • Marianne Design Collectables 'flower set' COL1323
  • Marianne Design Collectables 'bloemen by Marleen' COL1504
  • Marianne Design Collectables 'Eline's bijen' COL1505 (klein bloemetje en blad)
  • Marianne Design Collectables 'Eline's wedding accessories' COL1491
  • Marianne Design Collectables 'Eline's duiven' COL1492
  • Marianne Design Creatables 'spring wreath' LR0753
  • Marianne Design Craftables 'slimline grass-horizon-clouds' CR1583 (gras cadeaubon) 
  • Marianne Design Craftables 'punch die sweet hearts' CR1460
  • Marianne Design Craftables 'tekst labels' CR1605
  • Marianne Design Craftables 'punch die alphabet' CR1594
  • Marianne Design Craftables 'bendycard' CR1402 (gat pocket)
  • Marianne Design Craftables 'schoentje zetten by Marleen' CR1489 (strik) 
  • Marianne Design en Karin Joan 'Letter board' DF3454 (getal 40)
  • Marianne Design goud papier CA3126
  • Marianne Design Clearstamp 'vriendinnen en zo' CS1091 
  • Marianne Design paperpad 'Eline's honeymoon' PB7060
  • Rhinestones van de Action
  • Fotomal van de Action artikelnummer: 2572810





Gebruikte materialen plantensteker: 
  • Marianne Design Collectables 'Eline's uil' COL1475
  • Marianne Design Collectables 'Eline's toekan' COL1457 (tak en blaadjes) 
  • Marianne Design Craftables 'basic circles by Marleen' CR1597
  • Marianne Design Craftables 'van harte cirkel by Marleen' CR1560
  • Marianne Design Craftables 'tekst labels' CR1605
  • Marianne Design Clearstamp 'huwelijkswensen' CS0998
  • Rhinestones van de Action


4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige creaties,! Zo mooi gemaakt allemaal.. groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi die plantensteker, en je kaart ook, bedankt voor je deelname bij KIC
    Groetjes Elly DT

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend gemaakt Natascha, super leuk idee die plantensteker.
    Dank je wel voor je deelname bij KIC
    Groetjes Renate DT

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super leuke creaties. Dankjewel voor het meedoen aan de challenges van Kaartjes Inspiratie Challenges. Groetjes Helma DT

    BeantwoordenVerwijderen