zondag 7 augustus 2022

Kaart en cadeautje in één

Hallo allemaal, 

Vandaag is mijn schoonvader jarig en vanmiddag gaan we dit vieren onder het genot van een stukje Limburgse vlaai. Een cadeautje bedenken is soms wel eens lastig, want wat geef je iemand die al van alles heeft? Een bierpakket hadden we met vaderdag al gedaan en vonden we niet meer origineel. Vorig jaar hadden we voor zijn verjaardag bij de imker allerlei soorten honing gekocht die je bij een kaasplankje kon gebruiken, iets wat mijn schoonvader graag lust. Deze keer besloten we om een boekenbon te geven. Hij leest graag en kan zo zelf een boek uitzoeken. 

Om de boekenbon zo in een kaart te stoppen vond ik wat saai. Ik besloot om er een klein feestelijk cadeautje van te maken. De bon stopte ik in een cellofaan zakje en in het zakje deed ik nog wat confetti. Op de foto is dit helaas iets minder goed zichtbaar omdat de confetti naar beneden zakt als je de kaart rechtop zet. Om het zakje heb ik een stukje karton geplakt. Ik gebruikte hiervoor een vierkante kraft kaart van 15x15 cm van de Action, aan één kant heb ik een stukje van de kaart gesneden zodat er een flapje ontstond. Achter het zakje en bovenop het flapje heb ik een stukje design papier geplakt. Het ruitje vond ik wel geschikt voor een mannenkaart. Omdat mijn schoonvader ook graag horloges maakt/restaureert, besloot ik deze mal bovenop de plakken en de tekst 'tijd voor een feestje' erbij te plakken. Op het designpapier heb ik hier en daar nog wat confetti geplakt. De confetti heb ik trouwens gemaakt met de 'er is er één jarig' stans van Marianne Design en Karin Joan, op deze manier kreeg ik allerlei verschillende maten confetti. Het idee om op deze manier een cadeautje te geven ga ik vaker gebruiken, naast dat het er feestelijk uitziet heb je het met een klein half uurtje klaar. 

Omdat het een mannenkaart is stuur ik deze creatie in bij HobbyVision

Fijne zondag! 

Groetjes, Natascha


Gebruikte materialen: 

  • Marianne Design Creatables 'Watch by Marleen' LR0656
  • Marianne Design en Karin Joan 'Er is er een jarig' KJ1729 (confetti) 
  • Marianne Design goud papier CA312
  • Marianne Design clearstamp en snijmal 'banners by Marleen' CS1058
  • Marianne Design clearstamp 'proost by Marleen' CS1056
  • Design papier Action 



1 opmerking:

  1. Wat leuk gedaan! Leuk om zo te geven. De confetti maakt het extra feestelijk.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen